Cum a fost la masterul Campanii de comunicare în PR și Publicitate (FJSC)

Cred că e util pentru mulți dintre voi să aflați câteva lucruri din interior. Tocmai am absolvit acest master și vreau să vă dau câteva detalii despre cum mi s-a părut, ce materii am făcut, cum au fost profii, programul și examenele.

Încep cu „începutul”

De ce l-am ales? Inițial, am dat la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) și am ales specializarea Jurnalism. Încă din liceu eram pornită să aleg jurnalismul ca primă opțiune. Îmi plăcea să scriu, să citesc, iubeam gramatica (încă le iubesc și acum) și m-am gândit că vreau să fac ce îmi place.

19030196_1552888264755918_3873939631847397321_n

În primul an de facultate, printre materii, am avut unele care se numeau Introducere în relații publice, Introducere în publicitate și altele. M-au atras drept să spun și mă gândeam uneori că mi se par mai interesante decât jurnalismul în sine.

În cei trei ani de facultate, am tot jonglat prin redacții, agenții, radio să văd ce îmi place mai mult. Experimentam. Am umblat pe la România liberă, Radio România Actualități (mergeam în fiecare duminică la Maratonul de Duminică), am ajuns chiar și la un centru de etică prin intermediul profesorului meu Cristian Ducu (Centre for Advanced Research in Management and Applied Ethics), scriam pentru GEN90.net. Voluntariate peste voluntariate.

Până când am ajuns și prin agenții. Am făcut un internship la GMP PR, altul la Centrade, care mi-au întărit ideea că să lucrezi în publicitate e cool. Oamenii sunt distractivi, nebunatici, glumeți. Mi-a plăcut mediul, motiv pentru care de un an lucrez într-o agenție de social-media unde merg cu drag.

Ce materii vei face dacă alegi acest master

În primul an, materiile sună cam așa: Comunicare cu presa, Media planning, Planificare strategică în comunicare, Tehnici de comunicare publică, Introducere în creativitatea publicitară, Creative writing, Arhetipuri și mituri în comunicarea publică, Publicitate online.

Anul al doilea: Campanii în relații publice, Branding, Comunicarea de criză, Lobby în organizații, Campanii în publicitate, Proiect de campanii în publicitate.

Cine mi-au fost profesori

Important de precizat este faptul că majoritatea profesorilor mei au fost oameni cu experiență în domeniu, care lucrează în agenții și cu care am făcut numai chestii aplicate. Adică nu am mai avut de citit sute de foi cum am avut în anii de licență. Sună îmbucurător, știu.

Profesorii mei au fost: Adrian Preda (Friends/TBWA), Mugur Pătrașcu (ScreenNative), Luiza Domnișoru (Rogalski Damaschin PR), Sorin Liurea (Artvendo), Ștefan Chirițescu (Cohn&Jansen JWT), Paul Kasprovschi (Graffiti PR), Ioana Manea (Loco), Sorin Psatta (BBDO Group), Laura Florea (Point Public Affairs), Marian Popescu (ne-a învățat multe despre discursul public, despre poziția corpului, despre mimică, privire, atitudine)

Din anii de licență i-am avut pe: Mihai Coman (decan la FJSC, care mi-a coordonat lucrarea de disertație și cu care mi-a făcut plăcere să lucrez) și pe Val Vîlcu (DeCeNews.ro).

Cum au fost examenele

Au fost super! Pentru că au fost multe campanii, proiecte, unde trebuia să lași imaginația să curgă, la unele am lucrat pe echipe, la altele erai provocat să îți reamintești cum citezi sursele și cum pui bibliografia “ca la carte”, dar toate au fost accesibile, ușor de trecut.

Profesorii sunt destul de înțelegători, știu că majoritatea studenților lucrează și nu sunt absurzi în ceea ce privește pregătirea pentru examene. Deadline-urile proiectelor sunt decente (de cele mai multe ori stabilite de studenți), primești materiale online consistente de unde poți aprofunda.

Cum a fost programul

Majoritatea orelor încep  la 18:00, deci poți merge și la job și la master în același timp. (adio viață socială). Dar de fiecare dată am vorbit cu profii să începem la 18:15-18:30 ca să poate ajunge toată lumea (am mai sacrificat pauzele).

Prezența nu este obligatorie, 1 din 4 profi cer prezență 50%.

Cursurile se termină la 21 sau 20:45, au fost situații în care am plecat din facultate la 21:15 (rareori).

De obicei, vinerea sau lunea era liberă, aveam 4 materii pe semestru.

Cum a fost admiterea

Inițial, am fost descurajată de o profesoară care mi-a zis că doar cei care au terminat specializarea publicitate sau PR au prioritate la acest master și vor intra la buget,  m-am înscris și am apucat să trec și prin bibliografia pentru examenul scris afișată pe site. Am avut test grilă. S-ar putea, dacă nu ai mai interacționat cu domeniul, să te uiți cruciș când îi auzi pe profi vorbind (termeni specializați), dar totul se învață.

Am trecut cu bine și de interviul oral în care eram întrebată dacă am mai lucrat, pe unde și dacă am ceva experiență în domeniu.

Concluzia: Nu vă luați după ce spun alții, încercați că încercarea moarte n-are! Da, am intrat la buget, a fost totul ok!

Care au fost materiile mele preferate

Lobby în organizații și, evident, doamna mea profesoară Laura Florea cu care am făcut această materie și la care mergeam cu mare drag (curgeau exemple interesante și explica atât de frumos și pe înțelesul tuturor).

Creative WritingAdrian Predu, un om cu simțul umorului, care mereu aducea recompense (dulciuri, ciocolată) pe care le dădea echipei câștigătoare. În fiecare marți făceam câte o campanie pe echipe. Distractive seri!

Cum a fost festivitatea de absolvire

Cu mult mai multe emoții decât cea de la licență. Pentru că investești mai mult acum, mai ales timp. Când alergi după 9 ore de muncă spre Universitate sau spre Leu, când simți că ți-e somn, frig sau foame. Când nu te lași cu una cu două. În ziua absolvirii te simți împlinit și mândru. Că le-ai putut face pe amândouă. Vine momentul când te întrebi dacă prietenii tăi te vor ierta pentru că i-ai refuzat de atâtea ori atunci când voiau să te cheme la o terasă, la mare sau la distracții. Dar toate merită!

Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre acest master sau despre cum vă puteți înscrie, click aici.

Și încă ceva, era să uit. Acesta este singurul master care combină PR și Publicitate. Altele mastere le au separate. Și a fost bătaie pe locuri! 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Cum a fost la masterul Campanii de comunicare în PR și Publicitate (FJSC)

  1. Si eu am terminat acelasi master si cam sunt de acord cu ce ai scris. Doar ca te-ai concentrat doar pe aspectele pozitive. Sunt si multe negative. Cel mai mare as zice e ca nu prea ai cu cine sa-ti faci disertatia la final, majoritatea profilor fiind colaboratori cu universitatea, nu profesori angajati. Din colegii mei, cam jumatate (sau mai mult poate) nu si-au mai dat si disertatia.

    1. Pot să te contrazic în legătură cu afirmația “nu ai cu cine să îți faci disertația”. Într-adevăr, profesorii colaboratori nu au drept de semnătură, motiv pentru care studentul va avea nevoie de două semnături, una din partea unui profesor acreditat din facultate, care se obține ușor și o semnătură din partea colaboratorului. În generația mea nu a fost o problemă și mulți colegi și-au ales mai degrabă colaboratori.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.